Re: [ITPOLITIK] GPL webbank i Tyskland

On Thu, May 02, 2002 at 12:33:44PM +0200, PRL wrote:
> [...]

^^^^^^ quote fuck, hvem skrev dette, det var ivertfald ikke Ole.
Klip det væk, eller lad afsender stå.

> Fin ide.

> Der er nogle krav til webbanker i Danmark som skal overholdes, hvis den gør
> det er det nok til at have med at gøre.

Ellers kan man jo tilrette den til det.

> Det største problem bliver at overbevise bankerne om at de skal bruge
> løsningen. De fleste banker i DK køber en færdig pakkeløsning og udvikler
> ikke noget som helst selv.

Så må vi jo bare vise det til BEC også, også lige nævne at siden/selvom
det er GPL'et, så er der ikke noget i vejen for at de sælger det videre
til bankerne, som så kan bruge systemet. Men det er i og for sig lige
gyldigt. Ideen er at vi viser bankerne at det er let at lave java
platforms uafhængig. Når vi har gjort det, så kan vi jo bede dem forklare
hvorfor de ikke laver det platforms uafhængigt, og hvorfor de evt, ikke
bare bruger vores kode.

JonB