Re: [ITPOLITIK] Regeringens nye it-plan m.m.

On Tue, 30 Apr 2002, Flemming Bjerke wrote:

> Regeringen har barslet med en it-plan og med usynlig skrift står der
> microsoft på hver en side. Eller retter spørgsmålet om open source er ikke
> på dagsordenen. Der bør mobiliseres omkring en kritik af planen så man
> hører inde på borgen at oss er et alternativ.

Der står dog mindst eet sted at der skal satses på standarder.

Andre har følt at det var meget positivt. Det negative ligger for mig i at
man ikke har nogen forventning om at kræve standarder, men formenlig
(ideologisk) vil lade "markedet" afgøre tingene...

Mads

Virtually every major technological advance in the history of the human
species-- back to the invention of stone tools and the domestication of
fire-- has been ethically ambiguous.
                           - Carl Sagan (The Demon-Haunted World)