Re: [ITPOLITIK] Må man linke til alt?

"Peder H. Reuther" <sslug@sslug> writes:

> Straffeloven § 23, stk. 1: "Den for en lovovertrædelse givne
> straffebestemmelse omfatter alle, der ved tilskyndelse, råd eller dåd har
> medvirket til gerningen ... "

Du kan ikke nødvendigvis benytte strafeelovens generelle bestemmelser
her da Lov om ophavsret ikke er en del af straffeloven. Jeg er sikker
på at denne slags sager kun kan afgøres ved civilt søgsmål, som ikke
har noget med straffeloven at gøre.

At dansk retspraksis så måske lægger samme vurdering ned over den
givne sag er en anden ting.

IANAL, det kan ikke siges ofte nok.

--
  GNU sutter vel i det hele taget på mange måder når man først er
  holdt op med at falde i svime over at det er frit. Synd vi ikke

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:12 CEST [an error occurred while processing this directive]