Re: [ITPOLITIK] Må man linke til alt?

Hans Schou wrote:

> http://www.jp.dk/cgi-bin/dbpublish.dll?page=internetavisen/itogcomputer/artikel&art_id=3053770
>
> "På internet kan man finde et hav af hjemmesider, hvor der er direkte
> links til andre hjemmesider med ulovlige kopier af musik. Spørgsmålet er,
> om det er lovligt at lave disse links, eller om det også er i strid med
> loven om ophavsret."
>
> Det betyder så at det link jeg har til Christitania på min narko-portal er
> ulovligt. Ikke jeg forhandler noget, men blot linker til steder hvor der
> foregår noget ulovligt.

Er det så osse ulovligt, hvis jeg i dag linker til Jens Hansens
hjemmeside fordi han har en fed hjemmeside med hans dagbog og billeder
af hans hund :-) og han om et halvt år begynder at have MP3'er
liggende, og politiet om et år opdager mit link?

Mao. er det ulovligt ikke at opdatere sine links? Hvor tit skal man
opdatere? Hver dag? Hver time? Hver 5. minut? Hver 6. måned? Når man
bliver opdaget?

Hvor langt skal man gå ned i strukturen på andres hjmmesider og sikre
sig at der ikke ligger noget ulovligt før man må linke til dem? Er det
kun det direkte link til MP3 filen der er ulovligt?

Eller der det kun hvis man vidste der lå noget ulovligt? Og hvordan er
det lige man beviser det?

Bare et uskyldigt spørgsmål eller 2.
--
Hanne Munkholm         sslug@sslug
Leder af LinuxLab      http://LinuxLab.dk

Price is what you pay. Value is what you get. --Warren Buffet

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:12 CEST [an error occurred while processing this directive]