Re: [ITPOLITIK] Altavista's patenter...ouch!

Peter:

> Det skulle undre mig hvis ikke at en eller flere af
> søgemaskinerne har patent på op til flere af
> algoritmerne beskrevet af Knuth. Blandt andet har jeg
> både hørt soundex og longest common sequence nævnt som
> advanceret detaljer i en søgemaskine.

Kan du ikke prøve at se, hvad der er af trivielle og/eller
tidligere offentliggjorte ideer i Altavistas patentsamling?

Det ville ikke skade, hvis vi kunne få "Patentdirektorat
læser ikke lærebøger før de tildeler patenter" på forsiden
af et par aviser (og helst også i CNN og DR's tv-avis).

Jacob
--
ACRONYM: A Contrived Reduction Of Nomenclature Yielding Mnemonics

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:12 CEST [an error occurred while processing this directive]