Re: [ITPOLITIK] En ide ang. softwarepatenter

Jens:

> Var det så ikke en ide, at lave et website, hvor alle
> kan publicere (evt. andres) patenteret kode, med let
> forståelig dokumentation, således at
> hobby/forskningsfolk over hele kloden kan downloade og
> læse om en patenteret ide, og således sammenligne
> patenterede ideer med ikke-patenterede ideer.

En glimrende idé.

> Tror I ikke f.eks. Targit ville blive glade for at så
> mange som muligt fik mulighed for at lære deres ide at
> kende til bunds,

Egentlig ikke. :-)

> Mon ikke PVS (patent og varemærkestyrelsen) også ville
> synes det var en god ide. Det ville jo i høj grad styrke
> den del at patent formålet, der har med udbredelse og
> formidling at gøre ?

Helt klart. Deres ledelse gør meget ud af
vidensformidlingssiden af patentssystemet.

> Måske vil de hoste eller linke til et sådant site ?

Jeg tror de vil være lidt tøvende overfor der, da det, hvis
man ikke passer godt på, vil komme til at fremstå som
autoritative beskrivelser af patenternes indhold.

Hvis vi på den anden side kan løse det problem på passende
vis, så er jeg overbevist om at Industriministeren og
Patent- og Varemærkestyrelsen vil tage imod ideen med
kyshånd.

Jacob
--
"Then, after a second or so, nothing continued to happen."

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:12 CEST [an error occurred while processing this directive]