Re: [ITPOLITIK] En ide ang. softwarepatenter

> Nej det tror jeg ikke. De fleste patenter bliver skrevet i et sprog som med
> vilje er så svært at forstå som muligt. Man er interreseret i at få eneret
> på ideen og man har ikke nogen interrese i at andre skal lære noget af den
> eller endog få gode ideer som måske kan udkonkurrere ens egen idee.
>
> Det du lægger op til er at patent systemmet skulle fungere som en slags
> markedsføringsmekanisme. Men effekten er for det første nok tvivlsom, og de
> fleste firmaer vil gerne have 100% kontrol over markedsføringen - det skal
> de nok klare selv.

Netop fra samfundets side er det jo en fordel at patenter er saa let
forstaaelige som muligt, og at denne viden bliver brugt til videre
udvikling.
+ at de enkelte borgere/firmaer i samfundet har den fordel at de let kan
forstaa hvad der allerede er patent paa, og derfor undgaa at overtraede et
patent.

ion++

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:12 CEST [an error occurred while processing this directive]