Re: [ITPOLITIK] En ide ang. softwarepatenter

Quoting Jens G Kolberg (sslug@sslug):

> Tror I ikke f.eks. Targit ville blive glade for at så mange som muligt fik
> mulighed for at lære deres ide at kende til bunds, samt mulighed for at se
> hvor meget bedre deres ide er (eller ikke er) i forhold til andre metoder.
> Mon ikke Targit endog ville hjælpe, hvis vi havde spørgsmål ?

Nej det tror jeg ikke. De fleste patenter bliver skrevet i et sprog som med
vilje er så svært at forstå som muligt. Man er interreseret i at få eneret
på ideen og man har ikke nogen interrese i at andre skal lære noget af den
eller endog få gode ideer som måske kan udkonkurrere ens egen idee.

Det du lægger op til er at patent systemmet skulle fungere som en slags
markedsføringsmekanisme. Men effekten er for det første nok tvivlsom, og de
fleste firmaer vil gerne have 100% kontrol over markedsføringen - det skal
de nok klare selv.

> Mon ikke PVS (patent og varemærkestyrelsen) også ville synes det var en god
> ide. Det ville jo i høj grad styrke den del at patent formålet, der har med
> udbredelse og formidling at gøre ?
>
> Måske vil de hoste eller linke til et sådant site ?

De burde selv finansere et sådan site.

Mvh. Baldur

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:12 CEST [an error occurred while processing this directive]