Re: [enterprise] Sun Unified Storage

On Tue, 9 Jun 2009, Kristian Duus Østergaard wrote:

<snip>

ZFS på Solaris har jeg tilgengæld en del erfaring med, så hvad er det du fisker efter ?

Jamen jeg vil gerne vide alt muligt der giver mig en idé om, om det er
en god eller en dårlig idé at gå den vej med vores storage løsning.

Virker alle de dér fancy features med at tilgå det via NFS, CIFS, FTP
osv? Virker de op imod en std. Linux? Hvordan er performance?

"Hvordan ser den ud bagpå" - hvilket hardware interface bruger I hvis du
(eller andre) har et eksemplar, og hvorfor har I valgt dette? (ethernet,
FC)

Kan det passe at man skal have samme disk størrelse (og type) i samtlige
enclosures, eller er det mig der læser white paper teksten forkert?

Er den generelle produktoplevelse en kvalitetsoplevelse eller en
skod-oplevelse? Virker det færdigt og gennemført og kan det, det skal
kunne, eller virker det somom det er released lidt for tidligt?

Jeg bliver skeptisk når jeg kun hører positive ting... så jeg ville bare
høre om folk råbte "run, run!" eller "køb, køb!", og om der er nogen
særlige ulemper man skal være opmærksom på. (Udover muligvis prisen ;)
Men der er muligvis ikke nogen her der kan svare på det.

Måske er det lettere for dig med XFS ekspertise at svare på dette:
Hvilket dokument skal jeg læse for at vide alt hvad der er værd at vide
om ZFS? Men jeg skal nok pænt google selv.

Hvis ikke du har en 7000, så kan du prøve interfacet ved at downloade denne simulator:
http://www.sun-openstorage.com/uk/innovative.php?cid=e8657

Tak det må jeg kigge på ;)

Med venlig hilsen / Best regards
--
Hanne Munkholm                      Email: sslug@sslug
Systemadministrator                 Tlf: +45 35 32 13 49

Bioinformatik-centret
Københavns Biocenter, Biologisk Institut
Ole Maaløes Vej 5, 2200 København N